fbpx

איך בוחרים מערכת קולנוע ביתית אלחוטית

מערכת קולנוע ביתית מורכבת ממס’ רכיבים עיקריים – מגבר, רמקולים, סאב וטלוויזיה. מערכת זו מתוכננת לפי צרכי הלקוח ויוצרת חווית צפייה יוצאת דופן. המערכת עוטפת את הלקוח בסאונד עוצמתי ע”י רמקולים איכותיים המקיפים את חלל החדר ובכך יוצרים תחושת סראונד מדהימה בעת הצפייה. כאשר מערכת קולנוע ביתית אלחוטית משולבת עם שאר מערכות הבית החכם, היא נותנת ערך מוסף בכך שמחברת את חווית המולטימדיה כחלק אינטגרלי בחיי היום- יום של הלקוח.

אז איך נתכנן ונבחר את מערכת הקולנוע הביתית?

חלוקה לאזורי שמע

הדבר הראשון שצריך להחליט לגביו הוא מספר אזורי השמע בבית. בבתים פרטיים נפוץ מאוד להגדיר 2 עד 3 אזורי שמע כמו סלון, גינה ולפעמים גם מטבח. ישנם פתרונות קוויים ואלחוטיים לאזורים קטנים נוספים כמו חדר הורים, חדרי שירותים וחדרי אמבטיות. בהתאם לכמות ולמיקום האזורים מתוכננת התשתית לכלל מערכת הקולנוע הביתית.

תפקיד המגבר במערכת

המגבר הוא לב המערכת ומשפיע חשוב על איכות ועצמת השמע. ישנם מגברים המותאמים ל- 2 עד 3 אזורים ומאפשרים שליטה נפרדת מקרוב ומרחוק על כל אחד מהאזורים. כשרוצים לשלוט על אזורים נוספים המגבר יוחלף במטריצה שמסוגלת לתת מענה למספר אזורים גדול יותר. כשמתכננים מערכת סאונד לבית יש לוודא שהמגבר עצמתי מספיק בכדי שניתן יהיה לנצל את עוצמת הרמקולים בצורה המיטבית.

מערכת קולנוע ביתית אלחוטית

סוגי רמקולים ושילובם בעיצוב הבית

ישנו מגוון רחב של רמקולים בעוצמות, איכות ועיצוב שונה שניתן לבחור.

תכנון אזורי המולטימדיה:

  • שילוב עם צפייה בטלוויזיה או מקרן – אזורים אלו יתוכננו בד”כ כמערכת 5.1 – 2 רמקולים קדמיים, 2 אחוריים, רמקול סנטר וסאב – ויאפשרו מוזיקת סראונד נעימה יותר. ניתן לשלב 2 רמקולים נוספים ולהפוך ל 7.1.
  • גינה או מטבח – אזורים אלו ישמעו כערוץ מונו ובדר”כ יהיו מורכבים מ 2 רמקולים.

עיצוב הרמקולים:

  • רמקולים בפנים הבית – בתוך הבית נהוג להתקין רמקולים שקועים או נסתרים המשתלבים בצורה נקייה יותר עם העיצוב.
  • רמקולים מחוץ לבית – מחוץ לבית יש להתקין רמקולים חסיני מים, אשר מוצעים ב-2 צורות עיקריות: רמקולים תלויים או רמקולים המעוצבים כצורת סלעים.

חשוב לדעת! לעיתים הפערים המזעריים באיכות הסאונד אינם מצדיקים את התוספת הכספית הגדולה בעיקר בשל העובדה שאוזן לא מקצועית לא תבחין בשוני.

תוכן השמעה

מערכת קולנוע ביתית אלחוטית מתחברת לרשת ויודעת לקבל תכנים ממקורות שונים. המערכת יכולה לקבל תכנים מהאינטרנט, לדוגמא ערוצי רדיו אינטרנטיים, ממקורות אישיים של הלקוח, לדוגמא מאגר שירים מUSB, מחברות הכבלים והתכנים המשודרים בהם ומה-Smart TV. כאשר ישנם אזורי שמע רבים בבית יש צורך להגדיר ולנהל את מקור התכנים לכל אזור מראש כחלק מתכנות המערכת.

שליטה והתממשקות כחלק ממערכת בית חכם

מגברי הרשת אשר מנהלים את ממשק הסאונד בבית מנוהלים על ידי אפליקציה המאפשרת בחירת תוכן, אזור השמעה ואפשרויות סאונד מתקדמות. בבית חכם עם מערכת אינטגרציה ניתן לשלב בין אפליקציית הסאונד לאפליקציית ניהול הבית הכוללת את מערכת החשמל החכם, האזעקה, מצלמות האבטחה ומערכת האינטרקום וכך להתנהל ללא שלטים וללא ריבוי אפליקציות. בנוסף, יצירת אינטגרציה בין המערכות מאפשרת יצירת תרחישים אשר משלבים ביניהן. לדוגמא, ניתן ליצור תרחיש ‘בוקר טוב’ שמשמש כשעון מעורר וכך בשעה שאתה מגדיר למערכת, התריסים נפתחים, האור נדלק ומתנגנת מוזיקה רקע נעימה לתחילת היום.

אנו בדיגיטלי – בית חכם עובדים עם החברות המובילות בשוק בתחום הסאונד ויוצרים לכם חווית סאונד יוצאת דופן, נוחה לתפעול ומשתלבת עם מערכות הבית החכם שלכם.

כתובת

ז'בוטינסקי 100, פתח תקווה – ת.ד. 3331

טלפון

03-5600506

עגלת הקניות של דיגיטלי
There are no products in the cart!
Subtotal
0.00
Total
0.00
0
דילוג לתוכן