fbpx

מחיר בית חכם – איך נקבע כמה עולה בית חכם?

מחיר בית חכם נקבע לפי מספר פרמטרים, נתחיל עם כך שבית חכם הוא אחד התחומים הפופולאריים והמתפתחים ביותר בימים האלו ובא לידי ביטוי גם בחיים הפרטיים וגם בסביבה העסקית. יותר ויותר אנשים בוחרים לשדרג את הבית שלהם לבית חכם ולנהל את הבית מרחוק בעזרת הסמארטפון באופן פשוט ונח. היום ניתן לצייד את הבית החכם באינספור פונקציות ומערכות שנועדו לשפר את איכות החיים, הנוחות בבית, ויעילות צריכת האנרגיה ולספק לכם שקט נפשי בזכות שדרוג מערכות אבטחת הבית.
בית חכם הינו תחום גדול עם שלל אפשרויות שליטה ומרכיבים והמחיר נקבע לפי גודל הפרויקט, מבנה הבית, איכות המערכות וכמובן הכמות.

המערכות העיקריות המרכיבות את הבית החכם הם: 

    • מערכת נעילת דלתות הבית

    • מערכת אינטגרציה אשר מתקשרת ומסנכרנת בין כלל המערכות.

בנוסף, ישנן מערכות נוספות וסטראטפים חדשים שקמים במטרה להפוך עוד מערכות ורכיבים לחכמים גם לבית הפרטי וגם לעולם התעשייתי.

Smart Home Market Map- CBinsights

המערכות החדשות והמעניינות ביותר (לטעמי) הן מערכות לניטור צריכת האנרגיה ופעילות המוצרים החשמליים בבית. מערכות שליטה על נקודות האינפרא אדום הקיימות בבית ( מזגנים, טלויזיות, ממירים וכו). מערכות השקייה חכמה, מערכות אבטחת פנים הבית שלא על בסיס מצלמות ועוד.                     

מחיר בית חכם יכול להשתנות לפי אילו מערכות תרצו ובאיזה חלקים של הבית – בית חכם יכול להיות מלא או חלקי, עם חלק מהמערכות או עם כולן. אחרי שגיבשתם את ההחלטה על אילו מהמערכות אתם רוצים, באילו חלקים של הבית ברצונכם לשלוט, מתחילים לעבור על התוכניות של הבית. כמה מעגלים יש (הפעלות חשמל). איפה יש צורך להציב מצלמה ובאיזה כיוון, היכן יש למקם גלאי אזעקה, ואיך מערכת הסאונד תעבוד בצורה הטובה ביותר בהתאם למבנה הבית.                                                 

התמחור מתבצע על בסיס אילו מערכות תבחרו

מערכת חשמל חכם

מערכת חשמל חכם ( להבדלים בין מערכת חשמל חכם קווי למערכת חשמל חכם אלחוטי) כוללת מספר רכיבים חכמים: בקרים, ספקי כוח, מתאם תקשורת ומפסקים. כמות הרכיבים נקבעת על פי כמות האביזרים עליהם נרצה לשלוט. לדוגמא, מערכת המותקנת בדירה שבה נרצה לשלוט על תאורת סלון, מטבח, חצר ודוד חימום תהיה זולה משמעותית בבית פרטי שבו רוצים שליטה מלאה על כל מעגלי התאורה בבית, חימום תת רצפתי, תריסים וכו’ זאת מאחר ונדרש לכמות רכיבים גדולה יותר.

מערכת הסאונד

מרכיבי הסאונד העיקריים הם המגבר והרמקולים על פיהם נקבעת איכות ועוצמת השמע. במערכת זו מגוון רחב של אפשרויות בחירה בתקציבים שונים המותאמים לצרכי הלקוח. לדוגמא, מספר האזורים בהם נרצה לשלוט, כמות הרמקולים וסוג הרמקולים. 

מערכת מצלמות האבטחה

מערכת מצלמות האבטחה היא מערכת עם שני מרכיבים: יחידות ההקלטה (DVR/NVR) ומצלמות האבטחה, גם כאן ישנו מגוון של מצלמות אבטחה.

מערכת אזעקה

רכיבי המערכת העיקריים הינם הרכזת, המקלדות, הגלאים והרחבות אם יש צורך. מחיר המערכת יקבע לפי רמת האבטחה שהלקוח נדרש לה בבית, סוג וכמות הגלאים.

מערכת האינטרקום

המערכת מורכבת מקודן לכניסה, מצלמה, יחידת דיבור ומוניטורים. מחיר המערכת נקבע על פי איכות המערכת ויכולותיה.

מערכת האינטגרציה

תפקידה של מערכת האינטגרציה הוא לסנכרן בין כלל המערכות הנ”ל לכדי פאנל שליטה אחד ולאפשר יצירת תרחישים שונים המשלבים בין המערכות. 

מחיר בית חכם – אז כמה עולה בית חכם?

עלות בית חכם, הכולל אפיון מקצועי של תכנית החשמל בבית, הכנת תכנית בית חכם בתיאום עם האדריכל/ית ומהנדס/ת החשמל, התקנה ותכנות, משתנה לפי בחירת סוגי המערכות השונות והמרכיבים שלהם (מפסקי זכוכית, חריטה, כמות בקרים, הרחבות למערכת האזעקה, פאנלים, וכ”ו) ולכן מתחלקת ל- 3 רמות עיקריות:

רמה ראשונה בית חכם עם מערכת חשמל חכם בלבד אשר שולטת על כ- 65 מעגלים חשמליים (לדוגמא: הפעלת תאורה נחשבת כמעגל אחד, דוד חשמלי נחשב כמעגל אחד, תריס או וילון חשמלי נחשב שני מעגלים- למעלה/למטה). המחיר ינוע בין כ-  20,000 ₪ ל 35,000 ₪.

רמה שניה בית חכם אשר משלב מערכות של חשמל חכם אשר שולטת על כ- 65 מעגלים חשמליים, מערכת אזעקה הכוללת 10 גלאים חיצוניים ומערכת מצלמות אבטחה הכוללת 4 מצלמות HD, המחיר ינוע בין כ- 45,000 ₪ ל 65,000 ₪.

רמה שלישית בית חכם אשר משלב את כלל המערכות (חשמל – 65 מעגלים חשמליים, אזעקה – 10 גלאים חיצוניים, מצלמות HD – 4, סאונד – קולנוע ביתי, אינטרקום ונעילה חכמה), בנוסף, כולל את מערכת האינטגרציה. המחיר ינוע בין 85,000 ₪ לכ- 105,000 ₪.

ההתקנה כוללת – אפיון ותכנון התשתיות, שהוא שלב קריטי להצלחת הפרויקט מאחר וע”פ תכנון זה ימוקמו ויותקנו כלל אביזרי מערכות הבית החכם. מיקום וגובה מפסקים, מיקום מצלמות, מיקום וסוג גלאים, עוצמת רמקולים ומגבר בהתאם לגודל החלל וכו’. 

התקנת תשתיות (צנרת) לכלל הכבילה של המערכות השונות ואז חיווט המערכות והתקנת נקודות הקצה למעט הבקרים של מערכת החשמל החכם שהותקנו בלוח החשמל כבר בעת בנייתו. לאחר שכל המערכות החכמות הותקנו ומוקמו מבוצע שלב התכנות. בשלב זה מגדירים למערכות השונות מה ואיך לבצע את הפעולות הנדרשות מהן, מוגדרים תרחישים שונים לפי בקשת הלקוח מתבצעת אינטגרציה בין המערכות כדי שיעבדו בסנכרון מדויק ובהרמוניה. ולפני סיום זמן הסתגלות וביצוע שינויים. 

מוזמנים ליצור קשר

כתובת

ז'בוטינסקי 100, פתח תקווה – ת.ד. 3331

טלפון

03-5600506

עגלת הקניות של דיגיטלי
There are no products in the cart!
Subtotal
0.00
Total
0.00
0
דילוג לתוכן